A Magyar Posta 1923-28 között épített Egressy úti Központi Járműtelepével ismerkedhettek meg mindazok, akik részt vettek a Samodai József Zuglói Helytörténeti Műhely áprilisi rendezvényén.
Az érdeklődőknek Solymosi Tamás, a telephely felelős vezetője adott tájékoztatást az intézmény munkájáról, annak történetéről és mutatta meg jellegzetes épületeit. Mint elmondta a telephelyen közel 850 Budapesten és az agglomerációban szolgálatot teljesítő postai járművet tárolnak és javítanak. A szállítási feladatokon túl tíz autóval a mintegy 600 utcai levélszekrény ürítését is a járműtelep munkatársai végzik.
A telephely vezető szavaiból kiderült, hogy a Magyar Posta volt az első olyan hazai szervezet, amely az 1900-as évek elejétől feladatai ellátására üzemszerűen használt járműveket, amelyeket kezdetben a Kőbányai úton tároltak. Az Egressy úti telephely terveit 1914-ben Bierbauer István készítette el Fritz Jenő segítségével. A tervek számos korát megelőző műszaki megoldást tartalmaztak. Az elképzelések között szerepelt, hogy az emeletes garázsban a járműveket liftekkel szállítják a szintek között, azonban a modellezés során kiderült, hogy ez megoldás hosszadalmassá tenné a járműmozgatást, ezért döntöttek az emeletre vezető felhajtó rámpa mellett, amely miután elkészült világszerte különlegességnek számított.
A kivitelezés pénzhiányában csak 1923-ban kezdődött meg és 1928-ban fejeződött be. Az Egressy úti Központi Járműtelep területén emeletes járműtároló-csarnok, kocsimosó, kazánház, vízellátást biztosító szivattyúház, irodaház, akkumulátortöltő állomás, műhely, illetve a hivatali alkalmazottak és a munkások számára lakóházak épültek. Budapest második világháborús ostroma során súlyos harcok dúltak a telep területén.
Solymosi Tamás azt is elmondta, hogy a járműtelepen, illetve annak irodaházában és különböző épületeiben már több játékfilmet is forgattak, egyebek mellette itt vették fel az 1982-ben bemutatott Dögkeselyű autós üldözéses jelenetét is.