Karácsony Gergely főpolgármester sajtótájékoztatóján a közösségi közlekedés új időszámításáról beszélt, mivel sikerült megállapodni az agglomerációs és a budapesti közösségi közlekedés tarifaközösségéről a zökkenőmentes közlekedés érdekében.
A Fővárosi Önkormányzat és az Építési és Közlekedési Minisztérium képviselői közötti, hetek óta tartó intenzív tárgyalások eredményeként egy olyan megállapodást sikerült tető alá hozni, amely rengeteg előnnyel jár az utazóközönség számára.
„2019-ben azt is vállaltam a választási programomban, hogy ingyenessé tesszük a 14 évnél fiatalabbak közösségi közlekedését” – mondta a sajtótájékoztatón a főpolgármester. „Miután a főváros megtette ezt a lépést, mára egyre több vidéki város követi a példánkat, illetve az állami szolgáltatóknál is érvénybe lép ez a kedvezmény március elsejétől.
A diákok és a 65 év alatti nyugdíjasok is sokkal olcsóbban utazhatnak majd. A Pest vármegyei bérlet, amely érvényes lesz nemcsak Budapesten, hanem egész Pest vármegyében, a jelenlegi fővárosi diákbérletnél sokkal kedvezőbb áron lesz majd elérhető a fiatalok számára. Így a Fővárosi Önkormányzat a maga diákbérletét nem árusítja tovább. Budapesten a Pest vármegyei bérlettel lehet majd utazni a diákoknak. Hasonló mértékben csökken majd a 65 év alatti nyugdíjasok bérletének ára is.”
A főpolgármester azt is kiemelte, hogy a legtöbbeket érintő dolgozói Budapest-bérlet ára csökkeni fog tíz év után, március elsejétől 9500 Ft helyett 8590 Ft-ba kerül majd a budapestieknek. A Pest vármegyei bérlet, amivel Pest vármegyében és Budapesten is lehet utazni 9450 Ft.
Ezek mellett az országbérlet is használható lesz a fővárosi közlekedési eszközökön, vagyis az ország bármely részéről érkező emberek tudják majd használni az országbérletet a Budapesten közlekedve.
„Van egy olyan haszon is, ami első ránézésre nem tűnik fontosnak, de én azt gondolom, hogy ez az érdemi része ennek a megállapodásnak” – tette hozzá Karácsony Gergely. „Budapest életminőségét, közlekedési viszonyait alapvetően meghatározza az a tény, hogy egy nagyon intenzív gépjárműforgalom zúdul be a városba minden nap. Több mint 3-400 ezer autó teszi meg ezt az utat az agglomerációból Budapest felé. Városunk nem akar és nem is tud együtt élni ezzel az intenzív autóforgalommal. Az a dolgunk, hogy lehetővé tegyük azt, hogy az egyéni autósforgalom helyett a közösségi közlekedést használják azok, akik a városba érkeznek. A gépjárműforgalom csökkentését is szolgálja a tarifareform, ezért szeretnénk ezeket a kedvezményeket Pest vármegyéből és még távolabbról érkezőknek is biztosítani.”
A bérleteket a tervek szerint országszerte lehet majd kapni.
A főpolgármester hozzátette, hogy a megállapodást még el kell, hogy fogadja a Fővárosi Közgyűlés, illetve a részletek kidolgozása is még hátra van. Elképzelhetőnek tartja, hogy ezek az intézkedések 4-5 milliárd forintnyi bevétel kiesését generálhatnak, de ezt elenyésző összegnek véli ahhoz képest, amilyen előnyöket biztosít majd a közlekedőknek.